Kikívánkozott belőlem

Kikívánkozott belőlem

Hogy szúrhattam el ennyire?

2019. december 01. - Kikívánkozott belőlem

Múlt vasárnap írtam egy posztot, mert kiakasztott az oké, boomerezés jelensége. Azt próbáltam meg benne leírni, hogy megértem (s át is él(t)em) a frusztrációt, amit az okoz, hogy az embert a fiatal kora miatt diszkriminálják s vitában ellehetetlenítik, de ez senkit nem jogosít fel mást, más véleményét az idős kora miatt negligálni. A gond nem azzal van, hogy kinek a véleményét nevettetjük ki, hanem azzal, ha tiszteletlenül bánunk egymással. 

Utána bemutattam, hogy azért is faramuci az oké, boomerezés, mert ezzel pont azt csináljuk, amit a boomer korosztály tett. Ehelyett jobb lenne, ha tanulnánk tőlük, s megkérdeznénk őket, hogy vajon mit miért csináltak, mi vezetett ehhez a nem kívánt helyzethez.

Én így gondoltam arra, amit írtam. A posztot kommentelők egy része azonban teljesen mást olvasott ki belőle, amit először nem értettem, aztán rájöttem, hogy több hibát is elkövettem. Íme néhány közülük.

1. Amiről azt hittem, hogy társadalmilag már elfogadott, nem az. Sokaknak még mindig kérdéses az, hogy vajon a boomer korosztály egy fenntartható rendszert hagy-e az utókorra – amikor majd átadja a vezető szerepét, amit már 30-40 éve betölt. Így ennek kijelentése sokak számára támadásként hatott. 

2. A saját tapasztalatom ilyetén leírása: "50-70 éves pöffeszkedők", "pökhendi, fölényeskedő, lenéző magatartásra" ugyan pontos megfogalmazása a személyes élményeimnek, illetve annak, amit elfogadhatatlannak tartok, azonban vannak, akik ezt általános támadásnak, sértésnek érezték egy korosztállyal szemben. Én nem általánosítottam, ők igen. Fontos kiemelni, hogy amit írok, nem általánosan gondolom, hogy ezzel is jelezzem a szándékom.

3. Woodstockra, a Hairre, a lázadó hangulatra sokan jól emlékeznek, azonban ennek egy másik szemszögből való leírása: "túlzott önhittséggel, gondolkodás nélkül elvetették a régiek tudását és tapasztalatát" már támadásnak hathat. Pedig a kettő szerintem ugyanazt írja le, s a régiek tudásának és tapasztalatának negligálása bizony túlzott önhittséget jelez, bárki is csinálja. Ez számomra egyértelmű, de kiderült, hogy vannak, akik ezt korosztály elleni támadásnak érzékelték.

4. Nem vettem észre, hogy blogolvasóként milyen könnyű összekeverni a helytelenítést a sértegetéssel, s milyen könnyen következtetnek az olvasók arra, hogyha valaki hibázott, attól máris értéktelen lenne. Pedig ezek nagyon különböző dolgokat jelentenek! Gyors gyógyírként arra gondoltam, hogy megpróbálok majd több kapaszkodót adni a szövegeimben az általam célzott értelmezéshez, hosszabb távon talán a megfelelő oktatással lehetne elérni, hogy kevésbé keverjük őket.

Összefoglalva: nagyon tanulságosak és elgondolkodtatók voltak a reakciók (több blogposzthoz is ihletet adtak), innen is köszönöm őket, s remélem segítenek abban, hogy a későbbiekben jobban kommunikáljak.

A bejegyzés trackback címe:

https://kikivankozottbelolem.blog.hu/api/trackback/id/tr6715330002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2019.12.01. 20:05:42

Fenntartható rendszert hagytak az utókorra ? Ez érdekes kérdés. A boomer generáció még képes lett volna fenntartani. A mai boomerező hópelyhek max. lájkolni tudják a világvégét.

erkölcsi hulla 2019.12.01. 20:38:33

@midnight coder: Meg semmitmondó, okoskodó blogokat írogatni, mivel azt hiszi, a véleménye számít.

Kikívánkozott belőlem 2019.12.01. 21:19:15

@midnight coder: "A boomer generáció még képes lett volna fenntartani." - hú, ez érdekelne, hogyan?

Ad Dio 2019.12.01. 21:25:47

"A saját tapasztalatom ilyetén leírása: "50-70 éves pöffeszkedők", "pökhendi, fölényeskedő, lenéző magatartásra" ugyan pontos megfogalmazása a személyes élményeimnek, "

Tudod akadhat olyan ember aki szerint a saját tapasztalatának pontos megfogalmazása a :

- minden cigány büdös tolvaj
- minden nő ostoba hisztis picsa
- minden arab tetves terrorista

stb. leírással fedhető le, ennek ellenére a józanul gondolkodók szerint ilyen kijelentéseket nem teszünk, mivel a kollektív előítéletesség hangoztatása a társadalom egyes csoportjaival szemben nem szerencsés, hovatovább magára valamit is adó értelmes ember szerint mindenképpen kerülendő.

Tudod mit rontottál el az előző posztban? Hát nagyjából mindent amit el lehet. felületes volt a témafeldolgozás, szerencsétlen a szóhasználat és a stílus, tartalmilag sem állt a helyzet magaslatán ÉS ráadásul hozzájárultál a társadalom egy csoportjával szembeni gyűlölet kiépítéséhez. Sebaj tanulj belőle.

A mostani posztod sajnos megint nem túl erős. Magyarázod a magyarázhatatlan és véded a védhetetlent. Erre mondják, hogy csendben maradni bölcsebb lett volna.

Azért ne add fel, csak növessz agyat mielőtt legközelebb klaviatúra elé ülsz.

Ekrü 2019.12.01. 21:40:48

@Kikívánkozott belőlem: "A boomer generáció még képes lett volna fenntartani." - hú, ez érdekelne, hogyan? "-Talán úgy,hogy ők nem ragaszkodnak a műanyagban csomagolt gyorséttermi kajákhoz mivel ők még főznek.Nem vesznek három hónap alatt több műanyag tokot a telefonjukra mint amennyi cipőt én egész évben.Meg tudják inni az üdítőt üvegből/pohárból is,nem kell hozzá nekik szívószál.Nem kell nekik minden héten új műanyag kacat/játék,csak azért mert a reklámokban azt nyomatják.Nem öltöznek át napjában háromszor és dobják az egy-két órás cuccaikat mosásba,hogy a mosógép gyakorlatilag éjjel-nappal megy,persze a környezetre káros mosószerekkel együtt.A legtöbb 50-70 éves korosztály ha vásárolni megy viszi magával a szatyrot,akár pici összehajthatót ami a táskában elfér,akár a fiatalok által "banyatanknak" csúfolt kerekeset.Lehetne még folytatni a sort...A világ a 90-es évek közepétől gyorsult fel ennyire ennek haszonélvezői/kihasználói nem az 50-70-es korosztály.

Kikívánkozott belőlem 2019.12.01. 21:41:01

@Ad Dio: Köszönöm a kommentet. Pontosan erre írtam azt, hogy "Én nem általánosítottam, ők igen.". Én nem írtam azt, hogy mindenki egy csoportban ezt csinálta volna, hanem azt írtam, hogy én is tapasztaltam, hogy az megesik, hogy valaki(k) egy adott csoportból ezt teszik, de ez még nem teszi elfogadhatóvá az adott csoport megbélyegzését.

Kikívánkozott belőlem 2019.12.01. 22:12:35

@Ekrü: Köszönöm a választ! Nem tudok a leírtakkal vitatkozni, mert nem tudok eleget. A banyatanknak csúfolással nem értek egyet, mert rossz érzetet kelt, inkább szimplán csomagnak szoktam hívni, amikor megkérdezem az illetőket, hogy segíthetek-e feladni, felvinni, stb.

Amikor nem fenntartható rendszerről beszéltem, akkor erre gondoltam: concorde.blog.hu/2019/11/15/nyugdijat_vagy_unokat illetve arra, amit Válasszunk fogalmazott meg az eredeti posztom alatti kommentjében. Tehát pont arra, hogy jelenleg a gagyi a könnyen elérhető, s ez nem fenntartható, illetve az, hogy anyagilag a mai fiatal generációnak rosszabbak a kilátásai, mint a régebbi fiatal generációknak voltak.

Továbbra is az a véleményem, hogy ugyan ez megtörtént, de a másik megvetése helyett inkább azt a kérdést kéne megpróbálnunk megválaszolni, hogy: hogyan jöjjünk ki a slamasztikából és hogyan kerüljük el, hogy az utánunk következő generációknak még rosszabb legyen?

MEDVE1978 2019.12.01. 22:35:37

A téma az eredeti kérdéskörön kívül (az ok bommerezés egy tiszteletlen, leegyszerűsítő válasz egy rakat problémára vagy kérdésre) még érdekes. Az új (Z, Y?) generáció azt gondolja tehát, hogy van fejlődés, a fejekben is és ez tendenciózus. Tehár a régi generációk (boomerek) egyszerűen egy "fejletlenebb" nézetrendszerben nőttek fel és most ez okozza a globális klímakatasztrófát, illetve a szenvedést a világon. Jön a duma, hogy "milyen világot hagytak ránk, de szerencsére most itt vagyunk mi a fejlettebb nézetrendszerünkkel. Holott a rendszer nem definiálható generációs különbségekkel. A kapitalizmusnak nem csak a boomerek a haszonhúzói, hanem a fiatalok is.

Kikívánkozott belőlem 2019.12.01. 22:51:10

@MEDVE1978: Illetve, hogy az ok, boomerezés ugyanolyan tiszteletlen és leegyszerűsítő válasz, mint a 'fenekeden a tojáshéj' - így mindkettő ugyanúgy elfogadhatatlan.

"Tehár a régi generációk (boomerek) egyszerűen egy "fejletlenebb" nézetrendszerben nőttek fel és most ez okozza a globális klímakatasztrófát, illetve a szenvedést a világon." - Szerintem ez nincs így (illetve attól függ, mit értünk pontosan a szavak alatt), ezért is szeretném megérteni, hogy mi vezetett a mostani helyzethez, hogy tanulhassunk a történtekből.

Ekrü 2019.12.01. 22:53:50

@Kikívánkozott belőlem:
"A banyatanknak csúfolással nem értek egyet, mert rossz érzetet kelt, inkább szimplán csomagnak szoktam hívni,"-Úgy gondolom azoknak ,akiknek tényleg fontos a környezetvédelem inkább értékelni kellene .Sokkal inkább követendő példa ,mint az,hogy minden vásárláskor 2-3 új nylon szatyorral vonulunk haza,még akkor is ha épp a legmenőbb ezzel végigvonulni az utcán.
"Tehát pont arra, hogy jelenleg a gagyi a könnyen elérhető, s ez nem fenntartható, "-Az,hogy a gagyi könnyen elérhető az a kereslet-kínálat kérdése.Ha nem vennék meg -ez elsősorban a 18-35-ös korosztályra jellemző-akkor nem lenne ennyi gagyi.No meg mit nevezel te gagyinak és mit én?Mert szerintem ez a kategória az is,amikor minden évben másik telefont vesz valaki mert ugye kijött a legújabb modell....
"illetve az, hogy anyagilag a mai fiatal generációnak rosszabbak a kilátásai, mint a régebbi fiatal generációknak voltak."-Miben rosszabbak?Éltél te a kommunizmusban?Amikor egy élet kellet ahhoz,hogy lakásod vagy kocsid legyen?Vagy akár a 90-es évek elején (vadkapitalizmus)mikor az ország nagy többsége elveszítette a munkahelyét és az utcára került?Én a 80-as évek végén voltam 18-20 éves.A fizetésem 3000 Ft volt, az albérlet -persze egy szobáról beszélünk fürdőszoba használattal- 4500 Ft.Ma egy havi fizetésből azért egy komplett lakást tudsz bérelni.Autóról nem is álmodhattunk ,hisz drágább volt mint egy lakás.Ma a fiatalok nagy többségének már 20 éves korára autója van.A 90-es évek elején egy autószerelő,pincér,vagy akár kőműves többet keresett mint egy orvos,vagy tanár.Folytatnám még ,de minek...Az a fiatal akinek az a legnagyobb gondja,hogy nem Iphone-ja van csak Samsung-ja,vagy nem Gucciba járhat ,hanem "csak" Nike-be azt úgy sem érdekli,csak szajkózza,hogy milyen rosszul él...
Ami pedig a nyugdíjat vagy unokát illeti,először is az ugynevezett "boomer" generáció nagy többsége mind fizetett nyugdíjjárulékot.Abból fizették/fizetik a mi szüleink nyugdíját ,akik még a kommunizmusban éltek.Nekünk sem tetszett anno ,de ez van.Tehát azt a pénzt amit mi majd nyugdíjra kapunk azt NEM ajándékba kapjuk.Ami pedig az unokát illeti,ezek az indokok amiket te is felhoznál,mind mondvacsinált indokok.Egyáltalán nem él rosszabbul a mostani 18-35-ös korosztály mint az aki a 90-es évek elején volt ennyi idős,sőt sokkal több lehetőségük van mint anno.Elég abból kiindulni,hogy a mai fiataloknak mindegyiknek van munkája,mindegyik előtt ott állt a lehetőség,hogy egyetemre/főiskolára menjen (nekünk bizony még nem),míg a 90 éves elején/közepén úgy mentél dolgozni,hogy nem tudhattad mikor tesznek ki az utcára.Mégis lett család/gyermek.Nem kell másra/környezetre fogni,nem akartok gyermeket,mert fontosabb a saját kényelmetek.Nincs ebben semmi rossz,csak vállaljátok fel,hogy ez a ti döntésetek,ilyenek vagytok.

morph on deer 2019.12.01. 23:19:52

Sajnálatos, de a szerző pontosan abba a hibába esett, mint amit felró a boomer generációnak: nevezetesen: "túlzott önhittséggel, gondolkodás nélkül elveteti a régiek tudását és tapasztalatát" .

Az egész mindössze addig lehetne érdekes, - számára is, - míg “megkérdeznénk őket, hogy vajon mit miért csináltak, mi vezetett ehhez a nem kívánt helyzethez.”

Magyarul: az ítélet már megvan, a boomerek elcseszték, semmi kétség, de hallgassuk már meg, hogy miként próbálják kimagyarázni magukat, mert akkor legalább úgy tűnik, mintha számítana a véleményük, mivel jobb a békesség...

Ez jön át ugyanis a szövegből!
Azaz: nem kétszáz hülye értette félre az amúgy hejdetökéletes posztot!

A szándékot nem vonom kétségbe, arra nincs alap, a készséget viszont annál inkább!
Talán akkor kéne majd nekiállni ilyen és efféle gondolatok fejtegetésének, ha már sikerül tisztán, és főleg egyértelműen megfogalmazni a mondanivalót, nem?

Gondoltam, megmondom még mielőtt a következő értelmezés is napvilágot lát, mert a jelek szerint erre még mindig nem sikerült rájönni saját erőből...

Amúgy a megoldás az eredeti problémára is egyszerű, szimplán csak jobbnak kell lenni mint az 50-70 évesek! Ennyi az egész.
Azért szólok, hogy valószínűleg nem lesz elég ugyanazt ugyanolyan jól csinálni most 20 évesen, amit ők csinálnak, attól tartok. Ma már százával bukkannak fel gitárosok, akik úgy, de úgy játsszák Hendrix dalait, hogy csak na, - de ő ezt 50 évvel ezelőtt tudta, amikor más alig, ha egyáltalán...
Szóval lehet jobbnak lenni, nosza!

Kikívánkozott belőlem 2019.12.01. 23:40:26

@morph on deer:
"Magyarul: az ítélet már megvan, a boomerek elcseszték, semmi kétség, de hallgassuk már meg, hogy miként próbálják kimagyarázni magukat, mert akkor legalább úgy tűnik, mintha számítana a véleményük, mivel jobb a békesség..." - majdnem, a semmi kétség után ez jön: s tudjuk meg tőlük, hogy mit miért csináltak, hogy megértsük, hogy alakult ki ez a helyzet, s ne kövessük el ugyanazokat a hibákat. Másként megfogalmazva: azért sem jó ötlet az oké, boomerezés (ha valakinek ez morálisan elfogadható lenne), mert nem hasznos.

"Amúgy a megoldás az eredeti problémára is egyszerű, szimplán csak jobbnak kell lenni mint az 50-70 évesek! Ennyi az egész." - ha nem lennének előítéletek, akkor persze. De ha vannak, akkor mindegy. Ha a "fenekeden a tojáshéj" egy társadalomban elfogadott vitalezáró mondat, de az "oké, boomer" nem, akkor nem elég simán jobbnak lenni, ugyanis a pálya lejt (pontosabban csak egy kapu van). S ugyanez fordítva is igaz. Ezért írtam, hogy nem az a kérdés, hogy melyik kifejezést fogadjuk el, ugyanis a gond az, hogy ilyen kifejezéseket elfogadunk.

gabiiii 2019.12.02. 01:10:27

Rugózzunk egy picit a fenntarthatóságon is! A Földön az utolsó fenntartható rendszer a halászó-vadászó-gyűjtögető életmód volt. Ahogy megtörtént az első kapavágás, az emberiség rálépett a fenntarthatatlan fejlődés útjára. Igazából csak a végdátum ismeretlen, az út vége nyilvánvaló. Bármit is teszünk, csak a dátumot tudjuk valamelyest kitolni, de így a vége felé, a felgyorsuló változások korában ezzel sem nyerünk sokat. Ha egymásnak esünk, az mindenkinek rossz lesz, inkább próbáljuk élvezni az utolsó időket!

Alternatív 2019.12.02. 06:22:23

@gabiiii: "Ha egymásnak esünk, az mindenkinek rossz lesz" - nem igaz!

Ha sikerülne nagyobb környezetterhelés (atom, stb.) nélkül az emberiség létszámát kb. a tizedére csökkenteni, a bolygó erőforrásai regenerálódni tudnának.

Utána sokkal könnyebb lenne egy fenntartható rendszert kitalálni és megvalósítani.

clemens 2019.12.02. 06:22:59

Ott rontottad el hogy másokat hibáztatsz, miközben nem mondod el hogy te mit csinálnál másképp, miként működtetnéd álmaid világát. Abban a pillanatban amikor reális tervekkel felvértezve, tetterősen kiállsz és azt mondod: "ide nekem az oroszlánt is", akkor van rá esélyed hogy félreállnak az utadból a "vén trottyok".
Egy példa. Utazunk az autóban, te meg én. Én vezetek. Már a szemem sem a régi, szenilis vagyok, összekeverem a féket a gázzal, ráadásul egy felest is benyomtam.
Gurulunk a szakadék felé, mit csinálsz? (a sikítozáson kívül)
Kitéphetnéd a kezemből a kormányt, behúzhatnád a kéziféket, visszaválthatnál (nem baj ha tönkre megy a váltó), akár ki is lökhetnél a kocsiból.
E helyett mit csinálsz? Neki állsz moralizálni, miszerint én mondjam meg hogy hol rontottam el a kanyarvételt. Ez - adott szituációban - nem csak hogy nem vezet a probléma megoldásához, hanem a hibát visszafordíthatatlanná teszi.
Tehát hogyan működik a te szép új világod?

midnight coder 2019.12.02. 06:32:02

@Kikívánkozott belőlem: Nos, például úgy, hogy fogják azt a technológiát amit megörököltek a nagyszüleiktől, szüleiktől, és használják, továbbfejlesztik. Megnézik, hogy mi az amit tenni lehet rövid, közép és hosszú távon. Rövid távon nyilván a Föld klímájának a hűtése lehetne a megoldás, akár még kén-dioxiddal is ahogy 60-70 éve: a globális felmelegedésnél rövid távon a savas eső is jobb. Persze még szerencsésebb lenne egy olyan anyag, ami nem okoz savas esőt vagy rákot vagy ilyesmit, de képes ugyanerre. Aztán át lehet alakítani az energiatermelést / felhasználást, ez a folyamat elindult ugyan, de túl lassú, 2050-ig ebből szar sem lesz, nem CO2 semlegesség. Aztán át lehetne alakítani a gazdaságot: nem csak termelni kellene, de a hulladékot feldolgozni is. Lehetőleg környezetszennyezés nélkül. Ehhez viszont már a gyártáskor gondolni kellene arra, hogy a termék életciklusa nem addig tart, amíg a lejár a garancia. Ehhez persze a megfelelő gazdasági környezetet kellene létrehoznia a politikusoknak.

De ezekhez a dolgokhoz kb. a boomer generáció kellene, nem a Grétike nemzedéke.

midnight coder 2019.12.02. 06:39:31

@Ekrü: Pl. leül az asztalhoz és tanul. És nem emberi jogokat, genderelméletet és más hasonló okosságokat, hanem természettudományt. Fizikát, kémiát, matekot, biológiát. Aztán önálló gondolkodást. Akkor Pl. mindjárt rájön, hogy itt Európában nem a szívószál ellen kell harcolni, hanem a szemetelés ellen. Mert hogy itt a szívószáladnak gyakorlatilag 0% esélye van arra, hogy kijusson a természetbe, ezzel szemben amikor a tahó eldobja háztartási hulladékát vagy a pet palackot vagy bármit az út mentén, és azt a víz bemossa az árokba vagy a csatornába, na az kijut. Ez az, ami ellen fel kellene lépni műanyag ügyben. Csak a tahókat basztatni nem annyira politikailag korrekt mint az átlagpolgárt.

midnight coder 2019.12.02. 06:42:50

@Alternatív: Igen, alapvetően a megoldás egy olyan vírus lenne, ami nullára csökkenti a termékenységet. Lehetőleg nemi úton terjedő és kotongumival megelőzhető. Pár generáció, és megoldódna a probléma ezen része.

fideSS a retardáltak gyűjtőhelye 2019.12.02. 06:57:46

@Kikívánkozott belőlem:

"Nem tudok a leírtakkal vitatkozni, mert nem tudok eleget."

Pontosan ezért kellett volna most is, és már az előzőben is inkább csendben maradnod.
Nem a jelenség leírásával volt a gondod, hanem azzal, hogy nem tudtál sem abban, sem ebben tárgyilagos maradni, és valóban a problémákat felsorolni ahelyett, hogy beálltál a 15 perces hírnevet hajhászók közé és gyorsan és ennek köszönhetően nagyon ostobán az aktuális napi kattintásszámért kihasználtad a boomerezést anélkül, hogy tisztában lennél magával a jelenséggel és azzal a korral amiről megpróbálsz véleményt alkotni.
Tanulj, van még hiányosság, bőven.

Ekrü 2019.12.02. 07:37:10

@midnight coder:
"Akkor Pl. mindjárt rájön, hogy itt Európában nem a szívószál ellen kell harcolni, hanem a szemetelés ellen."-Én inkább úgy fogalmaznék,hogy mindkettő ellen.A szívószál csak egy példa a sok közül,alapvetően azért nem ártana ezt a sok műanyagot háttérbe szorítani.
Ha valóban komolyan gondolták volna a környezetvédelmet akkor vonulgatás helyett inkább szemétszedési akciót tartottak volna.
"Csak a tahókat basztatni nem annyira politikailag korrekt mint az átlagpolgárt. "-No meg könnyebb is,A tahó ugyanis visszaszól/visszaüt,míg az átlagpolgár inkább odébb megy.

Dan da Man 2019.12.02. 08:46:13

Nekem az érdekes, hogy milyen toleráns lett hirtelen a blogoszféra. Mármint arra szólítanak fel. Többek közt olyan arcok, akik más blogokon libsiznek és látványosan tolerálják a fideszt.
Kis pszichológiai körkép...

Dan da Man 2019.12.02. 08:47:50

Bocs! A blogoszféra kommentelői szekciójára gondolok...

midnightcoder2 2019.12.02. 09:14:37

@Ekrü: Nem ártana, de ez napirenden sincs, max. a szívószálak és a nylonzacsik. Záros határidõn belül a mûanyag biztos velünk marad, és a tahó biztos, hogy az árokba dobja. A kisfókák meg ez utóbbi miatt biztos megdöglenek. Ergo, a folyamat enyhén szólva kihívásokkal küzd az eredményesség terén.

midnightcoder2 2019.12.02. 09:35:46

@Dan da Man: A fene se lett toleráns. Inkább csak szánakozik az ember a hópehely-generáción. Grétike mint egy generáció jelképe... A boomer generáció fiatal korában max. a falu bolondja lehetett volna. Valamit tényleg eltolt a boomer és az utána jövõ generáció, de az nem a környezet...

gabiiii 2019.12.02. 09:37:15

@Alternatív: Elméletben igazad van, gyakorlatban viszont mindenki bele akar kerülni a 10%-ba és erőszak nélkül nem lehet megszabadulni a többiektől. Ha csak a legerőszakosabb 10% marad életben, ők pont nem a mértékletességről lesznek nevezetesek, tehát minden megy tovább változatlanul.

the real fogash 2019.12.02. 09:40:16

@Ekrü: az első hozzászólásodra lövök (főznek, pohárból isznak, stb). Tökéletes meglátás, maximálisan egyetértek vele. Annyival egészíteném ki, hogy a fenntarthatatlanságot nem a mi fogyasztási szokásaink okozzák (még szívószálastul, nejlonzacskóstul sem), hanem az az 5-6 milliárd földlakó, akik a harmadik világban élnek és szaporodnak, mint a nyulak. Ha megnézed, nem a Duna, nem a Rajna van tele úszó hulladékkal, hanem a Gangesz, meg a Jangce. Nem Budapsten, hanem Balin adják úgy az éltelt, hogy a műanyag tányért egy nejlonzacskóba dugják (így nem kell mosogatni, csak a nejlont eldobni).
Ráadásul ezek a tündibündi hópihék, akik itt tünciznek a jövőjükért, na ők záratják be az atomerőműveket, villanyautót (rollert, drónt, kutyaf@szát) akarnak, mert az már nem érdekli őket, hogy a bele való áram bizony baraszénből terem és rohadtul szennyez.

(46 éves vagyok, tehát X gen., ha ez bárkinek is segít a véleményem értelmezéséhez...)

Pipas 2019.12.02. 10:01:10

"Sokaknak még mindig kérdéses az, hogy vajon a boomer korosztály egy fenntartható rendszert hagy-e az utókorra – amikor majd átadja a vezető szerepét, amit már 30-40 éve betölt."

Nem akarlak elkeseríteni, de aurópa és a világ azért már túlvan pár "fenntarthatatlan" rendszeren. A probléma az, hogy nem tanultál történelmet.

Volt egy időszak, amikor faszenet csináltak az európai erdőkből. Más majdnem katasztrófa volt, amikor felfedezték a kőszenet. Aztán a kőszén okozott nehézségeket, amikor felfedezték a kőolajat. Aztán az volt a hiszti, hogy el fog fogyni a kőolaj.

De megemlíthetnénk a nagy zabválság hisztériáról, amikor is kiszámolták, hogy a negyvenes évekre annyi lesz a ló, hogy senki sem győzi majd zabbal. :D

Ennyit arról, hogy a ti generációtok valami egészen különleges helyzetben van. Fenéket van.

Ekrü 2019.12.02. 10:08:13

@the real fogash: Ez így igaz.Viszont az ,hogy nincs a Duda vagy a Rajna úszó hulladékkal,az azért annak is köszönhető,hogy a fejlett országokban bizony megszervezik az elszállítását a kevésbé fejlett országokba.Elég csak a kanadai szemétre gondolni amitől a Fülöp-szigeteknél próbáltak megszabadulni.Nézd csak meg az ételszállító cégeket (Teletál,Gastroyal stb) mind műanyag edénybe hordja ki az ennivalót,de elég bemenni egy plázába ebédidőben és látod az a rengeteg műanyag tányért ,evőeszközt kidobni.

Ekrü 2019.12.02. 10:17:27

@Bobby Newmark:
" A búmer/ratkó kollégáim, főnököm, lehet, hogy azért, mert gyerekkori trauma érte őket az autótlansággal, de baszdmeg ŐK veszik meg kétévente a péniszhosszabbító BMV SUVot, nem én. " Bocs,de ebből a hozzászólásodból süt az irigység.Szóval neked nem a környezetszennyezéssel van a bajod,hanem azzal,hogy a főnököd jobb autóval jár mint te....Az esetleg,hogy dolgozz,tanulj és majd neked is lesz,az eszedbe sem jut...Ráadásul amit írsz az meglehetősen egyedi eset lehet,már ha igaz.Ritka az az ember aki két évente cseréli az autóját újra...

Pipas 2019.12.02. 10:21:37

@Bobby Newmark: "de baszdmeg ŐK veszik meg kétévente a péniszhosszabbító BMV SUVot,"

A boomer korosztály legfiatalabb tagja 55 éves. Ne meséld már be nekem, hogy ez a korosztály veszi a kocsikat nem a fiatalabbak, mert nyomban berosálok. :D

Bobby Newmark 2019.12.02. 10:27:59

@Ekrü: Elmész a faszomba. Jogsim sincs én nem használok autót. Fővárosban élek, nem kell. Ha messzire kell menni, vagy beülök valaki mellé, vagy használom azt a csodálatos MÁVot.

Egyébként mérnök vagyok, hidakat tervezek, hová a faszomba tanuljak még? Megengedhetném magamnak én is egyébként, csak NEM KELL.

Viszont azzal meg eléggé röhejes vagy, ha azt gondolod, hogy a nejlonzacskó a nagyobb gond. Egy autó műanyag szarjaiból hány nejlonzacskó jön ki?

Bobby Newmark 2019.12.02. 10:30:38

@Pipas: Ja, csak azt ne mondd már, hogy ők nem vettek legkésőbb 30 évesen autót, mert pofánröhöglek. 55 éves korukra hányadikat nyúzzák, mondd csak?

Pipas 2019.12.02. 10:34:12

@Bobby Newmark: Szóval most azért gyalázod őket, mert 25 évvel ezelőtt vettek autót? Azt tudod, hogy akkoriban vagy tized annyi kocsi volt nálunk mint most ugye? :D

Ekrü 2019.12.02. 10:38:15

@Bobby Newmark: Kétlem,hogy mérnök lennél,mert akkor értetted volna,hogy miért is írtam az autókról abban a hozzászólásomban.Gondolom Magyar Bálint alatt tanultad meg a szövegértést.Ott ugyanis arról volt szó,hogy mikor volt könnyebb fiatalnak lenni.Köszönöm ,hogy segíthettem...
"Viszont azzal meg eléggé röhejes vagy, ha azt gondolod, hogy a nejlonzacskó a nagyobb gond."-Idézd legyél szíves ,hol írtam én ilyet?
"Megengedhetném magamnak én is egyébként, csak NEM KELL."-Ismered ugye a Róka és a szőlő meséjét...

chrisred 2019.12.02. 10:38:25

@Ekrü: Szerintem pont a baby boom korosztály idejében törtek előre a gyorsétterem láncok, és hódították meg a világot.

midnightcoder2 2019.12.02. 10:40:07

@Bobby Newmark: Az, hogy kinek milyen autója van, nem generációfüggõ. Látok én huszonéves csávókat is olyan autókban ami többe kerül mint az átlagpolgár lakása. Amúgy elég ratyi mérnök lehetsz: egy autóban ugyan sok nylonszatyira való mûanyag van, viszont egy autó életciklusa úgy 20 év, a nylonszatyié meg úgy 5 óra. Ezzel együtt nem a szatyi a probléma, és nem is az autó.

midnightcoder2 2019.12.02. 10:42:15

@chrisred: Alapvetõen nem a gyorsétterem itt sem a probléma, hanem az egyszer használatos evõeszközök. Ami a világ legjobb üzlete: soha nem telítõdik a piac.

chrisred 2019.12.02. 10:46:41

@gabiiii: Valamikor a múlt század ötvenes-hatvanas éveinek tájékán értünk el oda, hogy a Föld újratermelődő erőforrásai már nem fedezték az emberiség szükségleteit. 1970-ben a túlfogyasztás napja december 23-ra esett, most már július végéig elhasználjuk, és onnantól a felhalmozott tartalékokból élünk, amik előbb-utóbb elfogynak. (Az európai túlfogyasztás napja idén május 10-e volt.)

Ekrü 2019.12.02. 10:51:32

@chrisred: Magyarországon 1988-ban nyílt az első McDonalds,a második pedig 1990-ben.Igazából a gyorséttermek csak a 90-es évek második felében terjedtek el.Az első pláza (Duna pláza) 1996 októberében került átadásra.Egyiket sem az 1945-1970-es korosztály látogatta jellemzően,hanem azok akik utánuk születtek.

konrada 2019.12.02. 10:52:35

"A saját tapasztalatom ilyetén leírása: "50-70 éves pöffeszkedők", "pökhendi, fölényeskedő, lenéző magatartásra" ugyan pontos megfogalmazása a személyes élményeimnek..."

Próbáltál már úgy hozzászólni ehhez a korosztályhoz, hogy ne azt érzékeltesd velük, mennyivel jobb vagy, és mennyivel tapasztaltabb, ügyesebb, szebb??

...mert akkor meg fogsz lepődni: azok többsége, akik ilyen "adjonisten" után helyénkezelés címén köszönnek vissza, és adják meg neked a tapasztalati általános élményt...
...legtöbb esetben értelmes, segítőkész emberek - és akár hiszed, akár nem!, nálad talán-talán nagyobb élettapasztalattal.

...csak ehhez eleve nem úgy kell nekik beszólni, hogy te vagy a helikopter...

chrisred 2019.12.02. 10:52:52

@Ekrü: Így van, a Rajnát fél évszázaddal ezelőtt Európa szennyvízcsatornájának nevezték, kis híján az egész élővilága kipusztult. Azóta az európai ipar azt a szennyezést exportálta a világ más részeire, ezért a Rajna tiszta, máshol meg fuldokolnak a szennyező anyagoktól.

chrisred 2019.12.02. 10:56:32

@Ekrü: Attól még a világ más részein működtek. De Magyarországon sem jellemző, hogy az 1950-70 között született korosztály rendszeresen főzött volna otthon.

konrada 2019.12.02. 11:00:55

@chrisred:
...azért nehogy már komolyan elhidd magadnak, hogy a 70'-es-90'-es években fel lehetett úgy nevelni családot, hogy csak étterembe jártak....

midnightcoder2 2019.12.02. 11:01:00

@chrisred: Igazából ez csak annak köszönhetõ, mert korábban a felesleg egyszerûen éhenhalt, vagy meghalt mindenféle bubókban vagy háborúkban amik leginkább a szûkös erõforrások miatt törtek ki.

chrisred 2019.12.02. 11:01:02

@midnightcoder2: Például az egyszer használatos szívószál.

Ekrü 2019.12.02. 11:03:49

@chrisred:
"Attól még a világ más részein működtek. "-Jelen blog írója,viszont az itteni 50-70 éveseket boomerezte...Én csak arra válaszoltam.
"De Magyarországon sem jellemző, hogy az 1950-70 között született korosztály rendszeresen főzött volna otthon. "-52 éves vagyok (1967),és hidd el hogy még az én korosztályom is rendszeresen főz és mi még sütni is tudunk. :)))) A szüleink korosztálya (akik 1945-50-ben születtek) meg pláne.

chrisred 2019.12.02. 11:04:41

@konrada: Néha azért nem árt hozzátenni, hogy a világ melyik pontjára gondolsz. Mert például Magyarországon ez a húsz-harminc év a kifőzdés korszaktól az üzemi konyhán és az iskolai menzán át egészen az ételszállító cégek időszakáig terjedt.

chrisred 2019.12.02. 11:07:14

@Ekrü: Én olvastam az eredeti posztot, meg ezt is, de nem láttam semmi jelét, hogy kizárólag Magyarországra vonatkozna.

konrada 2019.12.02. 11:12:25

@chrisred: "De Magyarországon sem jellemző"
Én erre válaszoltam.
Akkoriban még nem volt szokás - öröklött magatartási forma miatt is - hogy a déli ebéddel le volt tudva a gyerekeknél - de akár a fizikai munkásoknál is - a napi 1x-i melegétel, ezért estére ugyanúgy párizsis zsemle volt, mint reggelire..

chrisred 2019.12.02. 11:13:30

@Ekrü: Főzni én is tudok, de csak hétvégén van rá alkalmam.

Cpt. Flint 2019.12.02. 11:19:36

Ez a "boomer" vs. "tojáshéj a seggeden" ellentét fennáll, mióta világ a világ. A fiatalok mindig reformerek, forradalmárok, meg akarják javítani a világot, és persze mindenről (is) a maradi, vén, ostoba, a hatalmat és pénzt birtokló korosztály tehet... aztán a következő generációnak meg a mai fiatalok lesznek a boomerei. Szóval tök fölösleges ezen rugózni, mindenki kezelje vérmérséklete szerint, mint mondjuk Petőfi anno. Szokták mondani, hogy aki 20 évesen nem forradalmár, annak nincs szíve, aki 40 évesen is forradalmár, annak meg nincs esze.
Nyilván rendesen ki lett billentve a bolygó ökoszisztémája. Az is nyilvánvaló, hogy nem a legutóbbi boomer generáció a (z egyedüli) felelős ezért, csak ők még életben vannak, ellentétben a korábbi pár száz pár ezer) év boomereivel.
Amúgy még a jelenlegi "boomer" korosztályból, vagy középkorú vezető rétegből is viszonylag kevés, aki direktben felelős, vagy (önmagában) erőteljes hatást tudna gyakorolni a folyamatokra.
Néhány ezer, tízezer valóban nagy hatalmú pénzember/üzletember, ill. azok társulásai irányítják a gazdaságot, és a háttérben/végső soron nyilván a politikát is. Aki eljut ezekbe a körökbe, legyen az akár 28 éves, teljesen más mentalitású (már eleve is, vagy mire oda eljut). Olyan fokú önzés, céltudatosság, erőszakosság kell a mai társadalomban erre a "csúcsra" jutni, ami nem fér össze semmilyen hosszú távokban gondolkodó, win-win, erkölcsös, vagy altruista alapokon működő életfelfogással.
Magyarul: a politikusok és üzletemberek nem akarnak visszafogott fogyasztást, recessziót, mert az a pillanatnyi, egyéni érdekeiket súlyosan sérti. És ha a beágyazott, uralmon levő pártok fiatal politikusait nézzük, ők is ezt mondják... haladjunk csak szépen lassan, majd 2050-re lesz CO2 semlegesség, de most ne kelljen már semmilyen kedvezőtlen intézkedést hozni...
Az ellenzéki fiatalok (plusz néhány öreg) meg kiabálnak, érdemi eredmény nélkül, és valós, átgondolt, kiszámolt tervek nélkül. Hangzatos szólamokban mondják, hogy változtatni kell mindenkinek (persze nekik nem, ŐK már most is teljesen zöldek, vegánok, semmit nem használnak a szennyező modern vívmányokból), de konkrétan nem merik leírni, hogy ez valójában mit kellene jelentsen...
Hogy egyik napról a másikra le kellene mondani a légkondiról, autóról, napi húsevésről, télen 26 fokos lakásról, és milliónyi kényelmi termékről, berendezésről. Ezzel nyilván nem lehet híveket szerezni.
Lehet persze forradalmat csinálni. Csak amíg nincs hozzá kellően elkeseredett tömegbázis, addig az legfeljebb terrorizmus lesz.
De nyugi, mikor az ország-világ zömén 45-50 fok lesz nyáron, órákig kell sorban állni ivóvízért, magadnak kell megtermelni az élelmet, nem lesz üzemanyag, áram is csak időnként... majd akkor lesz forradalom. És ha elég ember elfogy, beáll egy új egyensúly. Emberekkel, vagy anélkül.

dedoca eder 2019.12.02. 11:31:29

én csak azt nem értem, mi a francnak kell valakinek blogot írnia? van gondolata? írja le, tegye be a fiókba oszt kész. égesse el 2 év múlva. miért kell mindenkinek magamutogatni? miért hiszi mindenki, hogy tud írni? ez az önhittség...
de ha meg van ennyi önbizalma, akkor ne lepődjön meg, ha elindít egy lavinát.

Bobby Newmark 2019.12.02. 11:32:42

@Pipas: Amiben szintén búmerek ülnek többségében. Már ugye csak azért is, mert ők vannak többen egy elöregedő társadalomban.

@Ekrü: Pont leszarom hogy mit gondolsz, mikor volt könnyebb fiatalnak lenni. Kivétel nélkül MINDENKI a történelem folyamán úgy érezte, hogy neki volt a legnehezebb, mert korábban nem élt, később meg már nem fiatal és nem lát bele az új problémákba, és jön az ezekamaifiatalok-ozás. Ókori görögök írtak már pont ugyanilyeneket. Továbbá leszarom miben kételkedsz, mérnök VAGYOK. Autó NEM KELL nekem. Sajnálom, hogy olyan mélyen a seggedben van a fejed, hogy ezt el sem tudod képzelni. De tudod, pont ez a generációs különbség köztünk. Ahogy én gondolkozom, az neked felfoghatatlan. Pontosan erről lenne itt szó, csak látom, még a kiindulási alap felfogásai is meghaladja a képességeidet.

@midnightcoder2: Hjah, húsz év élettartam, de egy öt éves autó már nem státuszszimbólum. És nem mi, X-Y-Z-k alakítottuk ki ezt. Látod, mit kapok azért, hogy nem AKAROK autót? Nem hiszitek el, meg szar mérnök vagyok, meg savanyú a szőlő. Pontosan erről beszélek. Tökéletesen illusztráljátok a mentalitásbeli különbséget, és még fel sem tűnik. Gondolom mert hülyék vagytok, más tippem nincs.

Cpt. Flint 2019.12.02. 11:39:35

@Bobby Newmark: HA lesz feleséged, meg 2-3 gyereked, akkor rájössz, hogy mire kell az autó. Magyarországon és átlag magyar fizetésből a tömegközlekedés 20 km-en túl, családdal, csomagokkal nem opció, sajnos.

Cpt. Flint 2019.12.02. 11:41:25

@Bobby Newmark: ja, bocs, egy kérdés: az elöregedő társadalomról is a boomerek tehetnek?

Ekrü 2019.12.02. 11:41:33

@chrisred:
"Én olvastam az eredeti posztot, meg ezt is, de nem láttam semmi jelét, hogy kizárólag Magyarországra vonatkozna. "-Értem.Hát akkor jól álcázta,mivel én is olvastam mind a két bejegyzést és sehol sem olvastam,hogy ez az írás nem a Magyarországi viszonyokra vonatkozik.Sőt ,ha jól emlékszem még saját tapasztalatra is hivatkozik benne...
"Főzni én is tudok, de csak hétvégén van rá alkalmam. "-Alkalom mindig van,max az akarat hiányzik.A mai 50-70 évesek miután végezetek a munkahelyen,hazafele bevásároltak és vacsorát főztek.Tették ezt akkor is amikor túlóráztak.Ne értsd félre,nem az a baj,hogy nincs kedvetek/nem akartok (kinek van,ha ma lennék fiatal nekem sem lenne),hanem hogy nem vállaljátok fel és ezért kifogásokat gyártotok...

Rideg Sándor 2019.12.02. 11:43:42

A fenntarthatóságnak nem a széndioxidhoz van köze, hanem a termőföldekhez és a nyersanyagokhoz. Éppen ezért gyilkos bűn a biodízel. termőföldelvonással az éhezést, a forráspazarlást és az árdrágítást hozta el az értelmetlen erdőpusztítás mellett. A műanyaghasználat a fejlett világban nem valós probléma, mert működik a hulladékgazdálkodás. Az óceáni hulladékszigetek nem a fehér civilizácio bűne, hanem Ázsiáé és Afrikáé. Mégis sötétzöldék itt tolják a hisztériát. Persze, hogy tehetik, hiszen az általános műveltség generációról generációra növekedése átcsapott generációról generációra csökkenéssé. A primitív emberek mindig is megoszthatók voltak ideológiákkal. Az osztályharcot felváltotta a faji, a nemi és a generációs harc propagandája, a nemzet és a család a maradiság fokmérője lett az új ideológusok szemében, pedig ezekre épülnek a társadalmak. Mondom ezt baloldaliként, elutasítva a baloldal új ideológiai irányvonalát. Ahol az ideológiák határozzák meg a közgondolkodást, ott eltűnik a ráció, lényegtelenné válik a valóság.

Ezért nem számít neked az érv, hogy a fogyasztói társadalom, a globalizáció a 80-as években született, és a jelen korban adja a legtöbbet, és éppen ezért a te generációd a legnagyobb haszonélvezője, a legnagyobb fogyasztó. Ahogy a marketingesek felosztják a generációkat kereskedelmileg aktívra és az általad szidott boomerekre. Talán a marketinges ért hozzá, hogy ki fogyaszt. A 19-49 évesig az aktív, a 19 alatti helyett meg fizet apuci és anyuci.
Valaki írta, hogy pár év alatt a telefonodra több tokot vettél, mint a szidott boomerek cipőt egész életükben. A kiröhögött banyatank mellett te a szaros ökotáskádra vagy büszke...

Szóval ott rontottad el, hogy egy nemlétező és hamis világról alkotott képpel a fejedben posztolsz, és jön szembe a valóság, de te azt nem ismered, nem érted, csak hisztérikusan szenvedsz benne, mert sokkal nehezebb benne élni, mint amit elképzelt a generációd anyuci és apuci buborékjában. Egyszerűbb mutogatni a boomerekre....

Cpt. Flint 2019.12.02. 11:50:02

@Ekrü: ugyan már, ne lovagoljunk Magyarországon... az egész "oké, boomer" jelenség nem Mo-on indult, itt gyakorlatilag nincs is reális talaja, értelme. Lehet, hogy néhány nagyképű pesti fiatal értelmiségi mondogatja, de Mo-ra vonatkoztatni nettó hülyeség. A boomer időszakban Mo. a béka segge alatt volt, rohadt messze a "fejlett nyugat" életszínvonalától, iparától, fogyasztásától, ökológiai lábnyomától. Ennek, és méretének is megfelelően a klímakatasztrófában kerekítési hiba szerepét sem játssza. Ezt minden minimálisan is értelmes ember tudja. Teljesen felesleges és álságos tehát a 70-es, 80-as évek magyarországi viszonyaira való hivatkozással támadni a posztolót és védeni a TELJES boomer nemzedéket és az ő tetteiket, hozzáállásukat. Nyilván ugyanolyan hülyeség posztoló, vagy bárki más lázongó fiatal részéről okolni a mai magyar 50-60 évesek többségét, vagy akár a nyugati átlagpolgárok zömét.

Ekrü 2019.12.02. 11:50:44

@Bobby Newmark:
"Pont leszarom hogy mit gondolsz, mikor volt könnyebb fiatalnak lenni. "-Látom a szövegértés még most sem megy.Ha nem vetted volna észre ,én nem kérdeztem,hogy mi erről neked a véleményed,Pusztán arra hívtam fel a figyelmed ,hogy azt,hogy kinek mikor lett autója autós én NEM a környezetvédelemmel kapcsolatban írtam.
"Ahogy én gondolkozom, az neked felfoghatatlan. "-Mint ahogy neked is felfoghatatlan az ahogy én gondolkodom.A különbség csak annyi ,hogy én ezért nem személyeskedem és nem beszélek alpári módon veled,sőt meggyőzni sem akarlak,egyszerűen csak tudomásul veszem ,hogy nem egyezik a véleményünk.

Bobby Newmark 2019.12.02. 11:54:21

@Cpt. Flint: Mert ki a faszom? Kinél van a tőke, aminek az a tulajdonsága, hogy szereti koncentrálni magát? Meg vajon ki vásárolja befektetésnek az n-edik lakását, felnyomva az árakat, ellehetetlenítve a ténylegesen lakhatás célú lakásvásárlást? Ne mondd, hogy a fiatalok, mert kiröhöglek.

Cpt. Flint 2019.12.02. 11:56:14

@Rideg Sándor:
1. ahol biodízelre termelnek, ott nincs sem éhezés, sem erdőpusztítás (EU, É-amerika).
2. ha szerinted a műanyaghasználat a fejlett világban nem valós probléma, akkor menj le a Tisza ártérbe, Tisza-tóra vagy bármelyik patakhoz árvíz után, és számold meg a pet palackokat. Persze lehet, hogy mi nem vagyunk a fejlett világ része, ezt mondjuk aláírom.

szóval azért vannak lukak az érvelésben.

chrisred 2019.12.02. 12:00:54

@Ekrü: "A mai 50-70 évesek miután végezetek a munkahelyen,hazafele bevásároltak és vacsorát főztek."

Olvastam már speciális étrendeket, de hogy valaki évtizedeken keresztül este 8 óra körül eszik először a nap folyamán meleg ételt, minden, csak nem átlagos.

Ekrü 2019.12.02. 12:01:00

@Cpt. Flint:
"ugyan már, ne lovagoljunk Magyarországon... az egész "oké, boomer" jelenség nem Mo-on indult, itt gyakorlatilag nincs is reális talaja, értelme. "-Jelen blog (meg az előző) Magyarországon ,magyarul ,egy magyar hírportál oldalán íródott,úgy ,hogy az írója többször hivatkozik a személyes tapasztalataira,miközben egyszer sem említi meg,hogy ez NEM Magyarországra vonatkozik.Úgy írta meg a cikkét,hogy még a fáradtságot sem vette,hogy utánanézzen annak,hogy ez itt Magyarországon mennyire állja meg a helyét,mert ha megtette volna,nem írja meg a cikkét.Ezek után ne csodálkozzon az itteni hozzászólók véleményén.Kétlem,hogy a 200 hozzászóló mind félreértette volna...

Bobby Newmark 2019.12.02. 12:01:08

@Ekrü: Hát, sem az anyám, sem a főnököm nem vagy, hogy megszabd, mit és mikor írhatok, vagy hogy mire válaszolhatok. Pont leszarom, te miről szeretnél írogatni, én arra és úgy reagálok, ahogy nekem jól esik. Nyasgem.
Egyébként meg ha páros lábbal beleállsz egy társadalmi csoportba, akkor baszdmeg kutya kötelességed viselni a reakciókat.

Cpt. Flint 2019.12.02. 12:02:14

@Bobby Newmark: nyilván csak a tőkések szaporodnak... családhoz nem kell lakást vásárolni. Boomer szüleim és boomer én is bérlakásban éltünk családalapításunk elején. jelenleg is nyögöm a törlesztőt.
Egyébként megsúgom, hogy a CSOK-osok verik fel a lakások árát. 15 évvel ezelőtt meg a devizahiteles fiatal házasok.
Ahol (és amit) a boomer befektető vesz, ott te nem vagy érdekelt fiatal családosként. Nem 120 millás loftot, meg balatoni ingatlant akarsz, ugyi?

Cpt. Flint 2019.12.02. 12:06:07

@Ekrü: Hát, nem is értették félre... sztem szinte csak te, mivel legtöbben nem a 80-as évekbeli magyarországi viszonyokkal példálóznak.

Ekrü 2019.12.02. 12:07:08

@chrisred:
"Olvastam már speciális étrendeket, de hogy valaki évtizedeken keresztül este 8 óra körül eszik először a nap folyamán meleg ételt, minden, csak nem átlagos. "-Ki mondta ,hogy este 8-kor ettek először meleg ételt? :))) Az ,hogy este főztek az nem egyenlő azzal,hogy csak akkor ettek meleg ételt.Azért főztek este,mert a munkahelyen ezt nehéz lett volna megoldani. :))))Viszont a megfőzött ételt be lehetett tenni egy ételhordóba (amit évekig használtak) és a munkahelyen megmelegítették.Pedig akkor még jó darabig mikró sem volt.Vagy ha a közelben dolgoztak akkor felpattantak a biciklire és nem a közeli plázába kerekeztek kajálni,hanem hazamentek arra a fél órára.

midnightcoder2 2019.12.02. 12:09:05

@Cpt. Flint: A Tisza árterében a mûanyag nem az átlagpolgár mûanyaghasználata miatt van ott, hanem amiatt a pár tahó miatt, aki az árokparton, az erdõben, vagy akár egyenesen a folyóba dobálja a szemetét.
Ahhoz, hogy ez megoldódjon, nem a szívószálat kellene betiltani, hanem annak levágni a kezét, aki ilyet csinál.

chrisred 2019.12.02. 12:09:16

@Ekrü: És honnan veszed, hogy a személyes tapasztalatai magyarországiak?

Ekrü 2019.12.02. 12:10:31

@Cpt. Flint:
"Hát, nem is értették félre... sztem szinte csak te, "Bocs,olvastad te az eredeti blogbejegyzést...?Szerinted ezt miért írta a posztoló:
"A posztot kommentelők egy része azonban teljesen mást olvasott ki belőle, amit először nem értettem, aztán rájöttem, hogy több hibát is elkövettem."
:))))))

midnightcoder2 2019.12.02. 12:13:31

@Bobby Newmark: Soha nem volt 5 évesnél fiatalabb autóm, és nem is lesz. A mostanit 5 évesen vettem, most 10 éves, és még vagy 3-5 évig elmegy. Aztán eladom, és még futni fog vagy 5-10 évet. Amúgy Pl. kis hazánkban a kocsik jó része Suzuki, amit már újonnan sem igen lehet azzal vádolni, hogy státusszimbólum. Illetve azzal a státusszal amit szimbolizál nagyon nem dicsekednék...

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2019.12.02. 12:15:18

@Kikívánkozott belőlem:
"amit Válasszunk fogalmazott meg az eredeti posztom alatti kommentjében. Tehát pont arra, hogy jelenleg a gagyi a könnyen elérhető, s ez nem fenntartható, illetve az, hogy anyagilag a mai fiatal generációnak rosszabbak a kilátásai, mint a régebbi fiatal generációknak voltak.

Továbbra is az a véleményem, hogy ugyan ez megtörtént, de a másik megvetése helyett inkább azt a kérdést kéne megpróbálnunk megválaszolni, hogy: hogyan jöjjünk ki a slamasztikából és hogyan kerüljük el, hogy az utánunk következő generációknak még rosszabb legyen?"

Erre a magyarázat szerintem egyszerű:
az alapprobléma, hogy egyre többen vagyunk (emberek) a Földön. Logikus következmény: 1főre kevesebb erőforrás jut. MIndenből azaz bármiből.
Ezért rosszabbak az anyagi kilátások. Ezért kapsz kb. mindenből gagyit (az ugyanis olcsóbb, kevesebb erőforrásból készül). Legjobb példa az éleliszer: 30-40 évvel ezelőtt kisebb hektárra vetített hozamokkal,de tartalmasabb ételek teremtek és az élelmiszer ipar sem volt olyan fejlett, hogy kivonja e tartalmat, az értékes részt az alap terményekből. Mostanra magasabb hozam, gyengébb minőség és több lehetőség a szétválasztásra az ipar oldaláról összességében azt eredményezi, hogy nagyon sok olcsó, silány élelem van a piacon, amiből jóllaksz, de nincs benne vitamin, ásvány meg egy sor jóság, amiről nem tudok.

Na ez történt mindennel, amikor a létszám kb.3 mrd főről 7mrd fő fölés emelkedett az utóbbi 30-40évben. Pont a boomerek után.

Mellesleg (vagy nem mellesleg) volt egy "kőolaj korszak" a világban, amikor a 100 millió évek alatt képződő energiahordozók nagy részét 100-150 év alatt elhasználtuk. Ez is negatív irányba hat, de az alapprobléma megint csak az, hogy egyszerűen sokan lettünk.

Rossz hír: ezen NEM tudunk javítani.
Jó hír: ha tudunk annyit javítani a hatékonyságon az alapoknál (élelem, energia termelései), hogy fenntarthatóan jusson mindenkinek legalább valami silány rész a túléléshez, akkor túlél az emberiség. Ha nem, akkor nem.

Uff, ez hosszú lett, de igaz. (szerintem)

chrisred 2019.12.02. 12:17:46

@Ekrü: A te ételhordós variációd ugyanúgy működött azzal is, hogy hétvégén lefőzték a kaját, be a hűtőbe, és hétközben szépen adagonként elfogyasztották. De ez szintén spéci helyzet volt, kellett hozzá konyha, ahol meg lehetett melegíteni. Nem beszélve a hazabicajozós verzióról.

Ekrü 2019.12.02. 12:19:43

@chrisred:"És honnan veszed, hogy a személyes tapasztalatai magyarországiak? " -A blog egy magyar hírportálon magyarul jelent meg,Gondolom ha az amerikaiaknak szól akkor egy amerikai hírportálon ír angolul.Egyik blogbejegyzésben sem írta,hogy nem a magyarországi viszonyokról ír,még a mostani bocsánatkérésében sem látom azt az indokot,hogy ő ezt nem a magyarországi viszonyokról írta.Tudod ha engem félreértenek akkor nem az a hibás aki félreért,hanem én ,mert nem fogalmaztam érthetően...De amúgy ez már csak terelés a részetekről.Menteni kell még azt ami menthető ...pedig van amit jobb elengedni...

Ekrü 2019.12.02. 12:23:28

@chrisred:
"A te ételhordós variációd ugyanúgy működött azzal is, hogy hétvégén lefőzték a kaját, be a hűtőbe, és hétközben szépen adagonként elfogyasztották."-Ez így igaz,látod ezt te is megteheted a "nincs alkalmam" helyett.:)))
"De ez szintén spéci helyzet volt, kellett hozzá konyha, "-Miért lenne spéci helyzet,konyha minden lakásban van/volt. :))) Max.fárasztóbb mint naponta /kétnaponta főzni,talán azért nem választották ezt a verziót.

Bobby Newmark 2019.12.02. 12:25:50

@Cpt. Flint: Éééés a CSOKot véletlenül nem a búmer csüngőhasú Vezérgeci és a sleppje találta ki, hogy megtolják "kicsit" a kivitelező haverjaikat? Ja, de.

Cpt. Flint 2019.12.02. 12:26:49

@Ekrü: Elolvastad a jelenlegi bejegyzést? Hogy milyen hibákat követett el? Hol van az, hogy "Sokan azt a téves következtetést vonhatták le, hogy Magyarországra vonatkoztattam a boomer jelenséget, pedig nem akartam." Vagy hol van az ellenkezője ennek? Tök más dolgokat ír le hibaként, erről egy szó sincs. Nem tudom, hogy mit gondol a mo-i boomer nemzedékről a posztoló, mert nem ismerem. Azt gondolom, ha egy kicsit is értelmes, akkor tudja, hogy a volt eu-i szoc. országok "boomer"-eit DIREKTBEN nem lehet ugyanúgy hibáztatni a kialakult helyzetért. (De ez valójában csak a lehetőségeken múlt inkább, nem a mentalitáson... a SZU által abban az időszakban előidézett környezetrombolás nyilván már jelentősebb része a problémának.)
Viszont miközben a posztoló nem írta le Mo nevét se pro, se kontra, te folyamatosan CSAK arra hivatkozol.
Az, hogy valaki az anyanyelvén, az anyaországa egyik domainje alatt nemzetközi kérdésekről oszt meg gondolatokat, szerintem nem nevezhető különlegesnek, vagy értelmezhetetlennek.

Vödör1 2019.12.02. 12:28:01

@Ad Dio: ""A saját tapasztalatom ilyetén leírása: "50-70 éves pöffeszkedők", "pökhendi, fölényeskedő, lenéző magatartásra"

"Tudod mit rontottál el az előző posztban? Hát nagyjából mindent amit el lehet. felületes volt a témafeldolgozás, szerencsétlen a szóhasználat és a stílus, tartalmilag sem állt a helyzet magaslatán ÉS ráadásul hozzájárultál a társadalom egy csoportjával szembeni gyűlölet kiépítéséhez. Sebaj tanulj belőle.

A mostani posztod sajnos megint nem túl erős. Magyarázod a magyarázhatatlan és véded a védhetetlent. Erre mondják, hogy csendben maradni bölcsebb lett volna.

Azért ne add fel, csak növessz agyat mielőtt legközelebb klaviatúra elé ülsz."

Pedig a fentiek tűpontosan jellemeznek például téged...

Topicgazda, pedig ne féljen, nem volt semmi gond a korábbi posztjával! Pontosan azokat triggerelte, akikre ezek a jellemzők illenek. Sohasem fogják belátni, hogy mennyire el lett itt szabva minden jórészt az ő életük alatt (nem az ő hibájukból, minden korosztály ugyanezt csinálta volna), és hogy mennyire nem releváns már az az ismeret (tudásnak merész lenne nevezni) amit magukra szedtek az évtizedek alatt.

chrisred 2019.12.02. 12:30:19

@Ekrü: "Ez így igaz,látod ezt te is megteheted a "nincs alkalmam" helyett.:)))"

Gondolkodj egy kicsit, ha azt írtam, hogy csak hétvégén van alkalmam rá, akkor az pont ezt jelentette. :)

"Miért lenne spéci helyzet,konyha minden lakásban van/volt."

Nem a lakásban, hanem a munkahelyen kellett lennie konyhának, ahol lehet ételt melegíteni, és evés után elmosogatni. Ami ugyanúgy szükséges akkor is, ha előző este főzted meg az ételt.

chrisred 2019.12.02. 12:31:32

@Cpt. Flint: Előtte meg a szocpolosok.

Cpt. Flint 2019.12.02. 12:34:38

@midnightcoder2: "A Tisza árterében a mûanyag nem az átlagpolgár mûanyaghasználata miatt van ott, hanem amiatt a pár tahó miatt, aki az árokparton, az erdõben, vagy akár egyenesen a folyóba dobálja a szemetét."
Na nem. Az a mennyiség nem "pár tahó" műve. Hogy hogy kerül oda az átlagpolgár műanyaghasználatának eredménye, az az érdekes kérdés. Gyakran erősen gyanús, hogy teljes hulladékszállítmányok borulnak az ártérbe valahogy. Ezt az egészet egyébként én a "normális hulladékgazdálkodás" feltevésre írtam, hogy ugye emiatt nem probléma Európában az átlagpolgár műanyaghasználata. Csak hát nálunk nincs normális hulladékgazdálkodás (sem).
A kézlevágással kb. egyetértek amúgy.

midnightcoder2 2019.12.02. 12:36:18

@Popeye76: "az alapprobléma, hogy egyre többen vagyunk (emberek) a Földön. Logikus következmény: 1főre kevesebb erőforrás jut. MIndenből azaz bármiből."

Attól függ kinek. Szerintem az átlag amcsi/európai fiatal nem azért eszik szemetet, mert nem jut neki normális kaja, hanem mert az élelmiszeripar a legnagyobb profitot próbálja elérni.

midnightcoder2 2019.12.02. 12:38:06

@Cpt. Flint: A tahó lehet szemétszállító is, aki így oldja meg "okosba", de tanulságos megnézni az utak mentén az árkokat fûnyírás után...

Cpt. Flint 2019.12.02. 12:43:47

@Bobby Newmark: ugyan már, minden elöregedő nemzet kormánya megpróbálja a születésszámot valamilyen lakhatási támogatással javítani. évtizedek óta. ne gyere már ezzel a csüngőhasúzással. nyilván van hozadéka a holdudvar számára is, de az Y, Z generáció élelmesebbje is rábukott vevőként, mint tyúk a langyos takonyra; mindenféle erkölcsi skrupulus nélkül.

Azzal meg boomerként nekem van tele a tököm, hogy a mai fiatal generáció csak akkor akar gyereket vállalni, ha majd meglesz a két autó, két lakás berendezve, nagydoktori, vezető beosztás, felpróbáltunk 50 nőt/pasit, végigutaztuk a bakancslistát, van a bankban 100 milla. na, akkor jöhet a gyerekprojekt... ja, nem, már megöregedtünk, mi lesz, ha down-os lesz, vagy autista, különben is, féltékeny lesz rá a kutya, meg kinek kell már ez az egész probléma negyven évesen... még a végén ki kell hagyni valami akciós búvártúrát...

Cpt. Flint 2019.12.02. 12:48:53

@midnightcoder2: azért én ezt ennél rendszerszintűbb problémának érzem... nem nagyon hiszem, hogy a szemetesautó sofőrjének egyszerűbb lenne a halál péniszére kivinni a cuccot, mint a telepre. nyilván valahogy érdekeltté van téve. és valóban, ha az utak mentét, városi patakokat, falu végi kiserdőt, mellékutat, szántó melletti bokrost megnézed, akkor azt a következtetést kell levonni, hogy ha ennyi tahó van, akkor a magyar emberek nagyobb része tahó. Ami viszont már társadalmi probléma. Nevelési és jogszabálybetartatási egyaránt.

fideSS a retardáltak gyűjtőhelye 2019.12.02. 12:50:00

Édes egykomáim, az itt most hisztériázó boomerekről és boomerezőkről egy dolog mondható el:

Tény, hogy mostanában még olvasni is ritkán járok ezekre a szennyoldalakra, de rég láttam ennyi idiótát már egy kupacban. Hogy az ostobák megnyugodjanak, én is az vagyok, hogy elolvastam azt a sok tömény baromságot amit idefirkáltatok. Pááá, vergődjetek tovább.

chrisred 2019.12.02. 12:55:12

@Cpt. Flint: "ugyan már, minden elöregedő nemzet kormánya megpróbálja a születésszámot valamilyen lakhatási támogatással javítani. évtizedek óta."

Majdnem másfél évszázada, nagyjából Bismarck óta, csak széleskörű szociális intézkedésekkel, és nem egy szűk rétegnek szóló luxustámogatási rendszerrel.

konrada 2019.12.02. 13:03:29

"hogy anyagilag a mai fiatal generációnak rosszabbak a kilátásai, mint a régebbi fiatal generációknak voltak"

...akkor nézzünk egy magyar "boomer" korosztály lehetőségeit mondjuk a 80 körül:
átlagfizetés 2,5 ezer Ft.
Ma 250 ezer Ft. (teszem hozzá, a mai fiatalok jó része kiröhögi, ha első munkahelyen ennyit ajánlanak, de hát mi is röhögtünk. De ettől még a mi korosztályunk átlaga is az átlag alatt volt, és vélem a mostani is, de számoljunk azzal az egyszerűség kedvéért.)

1 Trabant akkoriban 40 ezer volt, most egy hasonlóan fapad Sandero 2,5 milla.
1 1+2 félszobás szövetkezeti lakás 500 ezer volt, most hasonló külvárosi lakóparki 35 milla.
1 Csepel kerékpár 4 ezer, most műszakilag azzal egyező 40 ezer.
1 színes tv 6 ezer, most (és direkt nem 20 colos kínai gagyit írom, mert természetesen a technika fejlődik) 200 ezer.

...de ne menjünk ilyen szinten bele: 1 kg kenyér 3,60, most ugyanabban a boltban 300.

A lényeg: már induláskor nagyságrendileg jobb helyzetben van egy mai átlagfiatal, és az akkorinak meg legfeljebb kilátásai úgy voltak, ha felsétált a Gellért-hegyre, mert távolabb sem a pénztárcája, sem a vasfüggöny nem engedte látni.

...de én nem irigylem ezért őket, ellentétben azokkal, akiknek már az sem felel meg, hogy lényegesen magasabb szintről, lényegesen kisebb versenyhelyzetben (a legtöbbjük egyke, így nemzedékek több ágának felhalmozódott vagyonára nem kell 5-6 rokonnal osztozni), mert már most olyan szinten akarnak lenni, mint azok, akik 30-50 év munkával, és sajnos már elhalálozott felmenői örökségével elértek...

Cpt. Flint 2019.12.02. 13:05:50

@chrisred: bizonyára. de a problémafelvetés nem ez volt, hanem hogy a fiatal generáció lakáshoz jutása (is) a boomerek miatt lehetetlenül el (akik befektetési célú lakásvásárlásaikkal felverik az árakat), és ezért öregszik el a társadalom. erre írtam én, hogy Mo-on a CSOK veri fel most az árakat (korábban meg más), nem annyira a boomerek vásárlásai. Erre jött, hogy a CSOK csak az építői kör megsegítéséről (akik nyilván szintén boomerek) szól.
Na, most ezzel nekem az a problémám, hogy egyrészt szerintem az építési vállalkozók java része már nem a boomer korosztály. A vásárlóké meg - akármennyire is luxustámogatás - végképp nem az.
Emellett a szintén elöregedő fejlett országokra végképp nem húzható rá az, hogy a csúti akárkicsoda, meg a boomer lakásfelvásárlók miatt szar a fiatalok helyzete.
Persze némi észbeli és szofisztikai képességgel mindent mindennel meg lehet magyarázni, és nyilván a dínók kihalását is rá lehet fogni a "boomer"-ekre, csak ez a "ki tud nagyobbat mondani" része engem már nem érdekel a dolognak.

konrada 2019.12.02. 13:12:02

@chrisred: "Nem a lakásban, hanem a munkahelyen kellett lennie konyhának, ahol lehet ételt melegíteni, és evés után elmosogatni."

Jaj te kis te! Az nem az a kórosztály volt, amely a pöcsét is csak szalvétával hajlandó megfogni!
Minden műhelyben ott volt a kétlapos - holt dzsuva - rezsó, meg a fali - egyébként hasonlóan dzsuva - csap, aztán melegítettek, ahogy hozzáfértek, ettek, ahol tudtak, és elpacsálták az edényt, ahogy tudták a hideg vízben, a többi meg otthon.

Ha felköhögted volna egy munkahelyen, hol a konyha - még ha irodaház is volt - először elküldenek - ha egyáltalán volt - a kantinba, de hogy nem értették volna, mit akarsz, azt holt tuti!;))
(De persze kilátás az volt, már aki az ablaknál dolgozott...;)

konrada 2019.12.02. 13:19:23

@Cpt. Flint:
Sajnos ki kell ábrándítsalak: a magyar hulladékgazdálkodás úgy van elqrva, ahogy csak lehet.
Az még jópont, hogy nincs már minden falunak hulladéklerakója, de ha hirtelen keletkezik 1 köbméter szemeted, azt nem engedik be a lerakóhelyre, hiába autózol vele 40-50 km-t, nem engedi feldobni a kukás a tartályába, hiába csak 100 literes zsák, így ha szabadulni akarsz valahogy attól, nagyon mélyen kéne zsebedbe nyúlnod, hogy egy 6 köbös konténeressel azt elvitesd.

...ezzel nem mentegetem a leborogató trógereket, de hogy a beteg hulladékelszállítási rendszer vastagon benne van a trógerek elszaporodásában, az tény.

Bobby Newmark 2019.12.02. 13:19:42

@konrada: Oké, búmer, menj már a faszba a Kádár kori forintot összehasonlítani a maival!

Remélem akkor most már tökéletesen érted, MIRE kapod azt a bizonyos két szót, amit tökéletesen megérdemelsz. Ez az, amire nem lehet már mit mondani, csak hogy oké, akkor nyasgem.

Cpt. Flint 2019.12.02. 13:21:13

@konrada: Szerintem a valós szándék nem a várható ökológiai katasztrófa felelősének keresése.
A boomerező fiatalok a kétségbeesésüket fejezik ki. Mindenhonnan az ömlik, hogy 30 éven belül rohadt nagy baj lesz. Éhezés, hőguta, társadalom összeomlása, háborúk, betegségek, halál.
Hogy a szarba lehet ezzel szembenézni? És nyilván tényleg jórészt nem a mai tizenévesek tehetnek erről. Természetes, hogy felelőst keresnek, valakit okolni kell, hiszen gyerekek még; a hihetetlent újra és újra meg kell kérdezni a szülőktől, hogy tényleg meghalunk? Apu, anyu, miért engeditek ezt???
Ez az, amivel a mai boomer nemzedéknek még nem kellett szembenéznie.
Nyilván szarul éltünk itt a kis Mo-on, nem utazhattunk, nem lehetett mercédeszünk, nem szívhattunk malborót... de volt remény. Haladásra, szebb életre, változásra. Ezért hittek sokan a kommunizmusban is. Fiatal volt az ember, előtte volt az élet egy csomó lehetőséggel... lehet, hogy kisszerűekkel, de ismertekkel, elvárhatóakkal, kiszámíthatóakkal. És ott voltak a nagyobb, titkos remények is.
A mai tizenéveseknek ez nincs, egy szörnyű, vészterhes, halálos jövőt szajkóz mindenki, többnyire kiút és megoldás nélkül.
A leghiggadtabb, amit mondhatnak, hogy "oké, boomer".

chrisred 2019.12.02. 13:27:47

@konrada: Te most tényleg a 80-as, 90-es évekről beszélsz?

DFK 2019.12.02. 13:29:52

@the real fogash: Minden tekintetben osztom a véleményed. (még a korom is stimmel:46).

Cpt. Flint 2019.12.02. 13:30:14

@Bobby Newmark: vásárlóértéket hasonlított össze, mi ezzel a problémád? Mérnök létedre csak fröcsögsz, reális, megalapozott érvek híján.
azzal mondjuk egyet tudok érteni, hogy nem boldogít a sok "nyugati" cucc és kütyü megvásárolhatósága... de mondd ezt a 17 éves fiamnak.
te, mint környezettudatos mérnökember, ügyelsz rá, hogy Magyarországon, de legfeljebb a közvetlen szomszédos országokban gyártott mérőeszközt, számítógépet, irodaszert, biciklit, ruhát vásárolj, ugye?

Pipas 2019.12.02. 13:32:44

@Bobby Newmark: " Oké, búmer, menj már a faszba a Kádár kori forintot összehasonlítani a maival! "

Mi a fenéért ne hasonlíthatna össze bármit bármivel? Maximum az lehet az ellenvetésed, hogy rosszul hasonlítja össze, de az ellen tiltakozni, hogy össuehasonlította igen nagy butaság.

Megnézte, hogy akkor mire volt lehetőség egy fzetésből és most mire van, ez egy teljesen bevett szokás. Vásárlóerő paritásnak hívják és elég korrektül csinálta. Arra jutott, hogy most sokkal nagyobbak a lehetőségek, sokkal nagyobb a jólét és ebben igaza is van. A világ fejlődött, nem is kicsit.

konrada 2019.12.02. 13:33:05

@Bobby Newmark:
Na látod.
Erről van szó. 0 vitaképesség 0 megértési képességgel, 0 empátiával, azután a nagy rácsodálkozás, indulat, ha beleverik az orrodat a hülyeségedbe, és a rácsodálkozás-sértődöttség hogy a helyeden kezelnek, egy hisztis "mindent, mindent, mindent akarok azonnal" -i kis pöcsként....

(Egyébként fentebb erről írtam: ha valaki bunkó módon viszonyul a másikhoz, akkor ne csodálkozzon, ha visszakapja, és azért, mert a másik "pökhendi, fölényeskedő, lenéző magatartására" ez a válasz...)

midnightcoder2 2019.12.02. 13:34:11

@Cpt. Flint: Az, hogy a média mit mond leginkább attól függ, hogy ki fizeti a médiamunkást. Ez a hiszti valószínûleg leginkább az amcsi elnökválasztással van összefüggésben, és Trumpot akarják buktatni vele. Ha Trump a klímavédelem élharcosa lenne, akkor most épp fegyvertartási hiszti lenne, vagy szõke hajfesték hiszti.

Ekrü 2019.12.02. 13:37:19

@chrisred:
"Nem a lakásban, hanem a munkahelyen kellett lennie konyhának, ahol lehet ételt melegíteni, és evés után elmosogatni. "-Volt.Minden munkahelyen.No nem tűzhely,de rezsó meg mosogató az igen.Még közös kávéfőző is.(a kotyogós)Az anyám (most 70 éves) az akkori Állami Biztosítóban dolgozott adminisztrátorként ,még ott is volt külön helység egy kicsi konyhának.Be volt osztva mikor ki takarítja.

Bobby Newmark 2019.12.02. 13:42:09

@konrada: De ÉN vagyok még ezek után a hülye, hogy nominális értéken hasonlítasz össze gyakorlatilag két tökkülönböző valutát, aminek csak a neve ugyanaz?!
Komolyan, miután kiírod magad az épeszű társalgásból egy ekkora orbitális faszsággal, még van pofád NEKED megsértődni?! ÉN érzem magam sértve, hogy ekkora őrületes balfaszságot megpróbálsz lenyomni a torkomon, te faszgyökér! EZ az oridzsi bunkóság, hogy vagy ennyire hülye vagy, és mégis jártatod a pofád, vagy engem nézel hülyének. Erre REAKCIÓ az, hogy elküldelek az apád faszára, és meg is érdemled.
Kocsmában még egy pofont is kapnál mellé.

chrisred 2019.12.02. 13:42:28

@konrada: 1980-ban 4 ezer körül volt az átlagfizetés. Egy gombóc fagyi meg egy forint volt, meg a buszjegy is. Ez ugyanolyan tetszőlegesen kiválasztott példa, mint a tiéd.

konrada 2019.12.02. 13:42:54

@Cpt. Flint:
Ez igaz. A mi korosztályunk meg "NE(O-U)t(r)ON no" táblákkal vonult, meg az atomháborúktól félt, meg az új jégkorszaktól.

...nem is bántom én őket ezért.
...csak nem kéne átlapátolni és a másikon keresni a hibát, hanem tenni érte.
A mi korosztályunk (nem mintha nekem közöm volna hozzá!;) megoldotta, hogy elkerüljük az atomháborút, az új jégkorszakot, nekik meg kell oldaniuk, hogy a felmelegedést kerüljék el-
...teszem hozzá, nem jó úton próbálkoznak, amikor Kínában gyártott, onnan Jumbőval USA-ba , majd onnan meg tovább EU-ba reptetett 300 ezer forintos teló tömeges egyszerre villogtatásával akarják megoldani...

chrisred 2019.12.02. 13:44:08

@Ekrü: És szerinted a generáción belül mennyi ember dolgozott adminisztrátorként akkoriban?

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2019.12.02. 13:45:04

@midnightcoder2: Nem tudom, de a probléma gyökere szerintem ugyanaz, amit írtam is: kevés a normális minőségű termény-élelmiszer és a fejlett élelmiszeripar nagyon jól tud szelektálni és olcsón adni a "szemetet" és giga drágán adni a minőséget.
Egyébként szerintem az átlag amcsi fiatalnak pénze, információja és hozzásférése sem nagyon van a minőségi élelmiszerhez.
Mármint K-Európa vagy a világ 85%-a fiataljainál nyilván több pénze van, de ez helyben nem feltétlen jelenti azt, hogy meg tudja fizetni a minőségi kaját.
Nomeg: konyhája sincs, mert az ingatlan árak az egekben meg fogyasztói társadalomban étteremben esznek. (Ha gyorskaját is)

Cpt. Flint 2019.12.02. 13:46:05

@konrada: igen, a kiindulási pont kb. az volt, hogy egy hozzászólás szerint a fejlett országokban nem gond a mindennapi műanyaghasználat, mert a hulladékkezelés megoldja.
nyilván Mo-on van probléma a hulladékkezeléssel (is). de ha a háztartási szemetesbe, vagy a szelektívbe dobja az emberek java része a műanyagot (mert ez a része elvileg adott, illetve kötelező) gyakorlatilag mindenhol az országban, akkor innentől jön az érthetetlen rész, hogy hogy kerül óriási tételben műanyag a szabadba.
Tehát én nem arról a nem szokványos esetről beszélek, hogy magánszemélyként szétvered a házat, és lesz 2 köb sitt, és azt kell elhelyezni, vagy a megunt konyhabútort.
Hanem hogy vagy étkeztető/vendéglátós cégek, vagy maguk a szelektív gyűjtésre/feldolgozásra megbízott cégek (is) visznek ki szállítmányokat a szabadba. Nyilván nem az alkalmazott sofőr saját ötlete az, hogy "faszba, Józsi, ne menjünk már ezzel a fuvarral a telepre, menjünk be ide az ártérbe, lehet, hogy elakadunk, de milyen jó lesz az".
És igen, aztán ehhez jönnek a magántahók pluszban, akinek közelebb van a faluvégi kiserdő, mint 20 km-re a városi lerakó, ahol 250 kilóig ingyen lenne a lerakás (persze a "veszélyes hulladék", mint a sitt, az már nem) meg hogy a műtrágyát/permetszert/vetőmagot kiviszik a póton zsákban, de már a kibaszott üres zsákot nem várják meg / viszik vissza...

Ekrü 2019.12.02. 13:51:08

@chrisred: Ja, te most ezt úgy érted,hogy csak az adminisztrátoroknak volt? A takarítónők nem használhatták? :))))))) Mivel olvastam,hogy @konrada már megírta neked ,hogy a műhelyekben milyen konyha volt,gondoltam én meg megírom ,hogy az irodákban ,hogy nézett ki....feltételeztem,hogy ebből majd összerakod,hogy volt konyha mindenütt. Hidd el nem okozott gondot az ebéd megmelegítése mikró nélkül sem.:)))))

Cpt. Flint 2019.12.02. 13:51:54

@chrisred: sztem 80-ban már nem 1 Ft volt a buszjegy meg a fagyi, hanem 2.

Cpt. Flint 2019.12.02. 13:54:49

@midnightcoder2: lehet. bár kétlem, hogy az európai médiára ekkora befolyással lenne az amerikai elnökválasztás.

konrada 2019.12.02. 13:55:16

@Bobby Newmark:
...na ja, tényleg én vagyok a hülye, mert nem írtam oda a fizetés példánál, hogy kb 100x-os a váltószám, ezért az "okos"-nak az jön le, hogy nominális értékben gondolkodom.;))
(Persze ha majd olvasom tőled egy másik helyen mondjuk az €-Ft árfolyamot, majd a leírt árakat, akkor már nem az lesz a hülye, aki az átváltási arányokat nem érti, hanem aki a nominális számokat képes csak megérteni, és beböfögi, hogy a 330 ezer több, mint az 1000, még ha az előbbi forintban, a másik euróban van.;))

...de nyugodj meg: nem csak én nézlek téged hülyének, de más is, he elolvassa amit leírsz. Tán nem kéne hőbörögnöd, mert ezzel a stílussal csak a kocsma csendesebb részénél lehetsz nyertes, amikor azt hiszed, azért nem válaszolnak, mert intellektuális vitakészségeddel legyőzted őket, pedig csak úgy vannak vele, ez azért még nekik is túl mélyen szántó...;))

chrisred 2019.12.02. 13:56:08

@Ekrü: Nem, úgy gondoltam, hogy nem mindenki dolgozott irodaházakban.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2019.12.02. 14:01:37

@Bobby Newmark: Ne haragudj, de te nem tusz olvasni!
A kolléga a Kádár kori FIZETÉShez mért Kádár kori FORINTot hasonlítja a mai Fizetéshez és mai Forinthoz.
Ez egyszerű vásárlóerő-paritás összehasonlítás.
Lehet, hogy hibásak az alapadatok, nem ellenőriztem, de attól nem kell ökörségeket írkálnod.

Lehet olyat írni, hogy drága volt a Trabi, de nem is volt meg ilyenek, de amit írsz az tökéletes értetlenségről tanúskodik. No, mindegy.

Cpt. Flint 2019.12.02. 14:01:59

@konrada: "...csak nem kéne átlapátolni és a másikon keresni a hibát, hanem tenni érte.
A mi korosztályunk (nem mintha nekem közöm volna hozzá!;) megoldotta, hogy elkerüljük az atomháborút, az új jégkorszakot"

Hát, erre az a válaszuk, hogy tennének ők érte, ha odaengednék őket a hatalomba, kormányrúdhoz.
Az atomháború elkerülését se a "mi korosztályunk" (akik tüntettek) érte el, hanem az akkori "boomerek". Illetve ha ezt a tüntetésekkel és az öregek pocskondiázásával értük el, akkor a maiak is jó úton vannak. :D

konrada 2019.12.02. 14:03:33

@chrisred:
Valóban. Meghasaltam az akkori emlékeim alapján. A többi árnál is lehetnek eltérések.
A lényeg az volt leírásomban - még ha a jól nevelt vitapartnerem ezt nem is értette meg - hogy akkoriban sokkal rosszabb kilátásokkal indulhatott egy fiatal az életnek, és anyagilag is sokkal rosszabb opciók voltak előtte.

...s mindezt azért írtam, mert le volt írva az a hülyeség, hogy egy mai fiatal rosszabb helyzetből indul, mint az általuk lenézett boomer korosztály, ami sehogy nem jön ki.

chrisred 2019.12.02. 14:09:32

@Cpt. Flint: Szerintem az a nyolcvanas évek közepétől lehetett.

konrada 2019.12.02. 14:14:43

@Cpt. Flint: "Amerikából ha bejön a zene, Amerikából ha bejön a zene..."
De. Nem az amerikai elnökválasztás, csak a fogyasztói társadalomban nagyon sok pénz van, ha az ottani multikultit hozzák be divatba.
Elég végig nézni csak az Index címlapját: A hallowen már ugyan lecsengett, de Black Fridayt, NBA-t, NFL-t találsz a címlapon, ahogy premier hollywoodi mozit is, és már jönnek a piros ruhás télapók a zoknikkal, manókkal...

...a mai nyugati társadalom ebbe nőtt bele. Miért maradna ki a kulturális gyarmatosításból pont az elnökválasztás harcai??

Bobby Newmark 2019.12.02. 14:14:48

@Pipas: Csak mert mondjuk nem kapitalizmus volt. Az árak jórészt hatóságiak voltak, meg mondjuk egy valag dolog ingyen volt, amiért ma fizetni kell.
Arról meg talán már ne is beszéljünk talán, hogy amennyiben betoltad a pofád a munkahelyedre, megkaptad a fizetésed. Akkor is, ha egész nap csak leginkább kárt okoztál, hasznot nem. Lényeg, hogy KMK ne legyél, meg meglegyen a 100% foglalkoztatás papíron.
Csődbe is ment a rendszer az ilyen kis apróságok miatt.

Komolyan, én nem dolgoztam még akkor, és nekem kell ezt nektek bemutatni? Röhej.

chrisred 2019.12.02. 14:18:41

@konrada: Attól függ, kinek. Egy zsákfaluban élő cigány fiatal biztosan nem a mostani időszakot választaná.

konrada 2019.12.02. 14:18:54

@Cpt. Flint:
Egyébként OK.
Tényleg egy fiatalnak lázadni kell, az öregnek meg próbálni visszafogni.
És ehhez kell egy jó arány.
De a másik lenézése az nem a szükséges kompromisszumos út megtalálásának módja, hanem az egyén értelmi képeségének öndefiniálása...

chrisred 2019.12.02. 14:21:23

@midnightcoder2: A zöldmozgalom már régesrégen szárba szökkent, amikor Trump még médiakedvenc ingatlanmágnás volt.

konrada 2019.12.02. 14:21:52

@chrisred:
Valóban. Ők a liberális társadalom áldozatai lettek.
Ettől még az átlagnak jobb esélyei vannak.

chrisred 2019.12.02. 14:23:44

@konrada: Ezt például a korábbi, világháborúban megtizedelt, betegesebb és frusztráltabb nemzedékeknek nem sikerült, amikor a boomer korosztály elsöpörte őket a színről úgy 68-tól kezdve.

Cpt. Flint 2019.12.02. 14:32:45

@chrisred: 85-ben érettségiztem. sztem már általános iskolás koromban drágult két Ft-ra.

midnightcoder2 2019.12.02. 14:36:31

@chrisred: Az egy dolog, hogy mindig volt egy rakás sötétzöld akik az atomvonatokhoz láncolták magukat, és egy másik amikor kinyitod a csapot és grétike folyik belõle.

midnightcoder2 2019.12.02. 14:43:33

@chrisred: "Egy zsákfaluban élő cigány fiatal biztosan nem a mostani időszakot választaná."
Ebben se legyél annyira biztos. Azért a cuculizmusban azért nem mindig volt jó cigánynak lenni. Persze volt egy elég nagy réteg akinek igen - de annak a rétegnek most se rossz, csak most nem Paksot építi hanem valamelyik stadiont. És volt a zsákfalusi putricigány akinek nem nagyon volt ajánlatos bemenni a városba mert jött a rendõr, a KMK.

chrisred 2019.12.02. 14:43:41

@midnightcoder2: Ez egy hosszú folyamat, ami alatt például a német zöldek megtízszerezték a szavazóik számát. Ez természetesen a médiajelenlétükön is megmutatkozik.

chrisred 2019.12.02. 14:45:38

@midnightcoder2: Dehogy foglalkozott a rendőr a vásáros cigányokkal, olvastad Moldovát?

Pipas 2019.12.02. 15:04:08

@Bobby Newmark: "Komolyan, én nem dolgoztam még akkor, és nekem kell ezt nektek bemutatni? Röhej."

Nem. Egészen komolyan mondom, hogy nem kellene okoskodnod arról, amiről fogalmad sincs. Főleg nem az ilyen "csomó dolog ingyen volt". Mi a franc volt ingyen öcsém?

Cpt. Flint 2019.12.02. 15:04:50

@konrada: " Miért maradna ki a kulturális gyarmatosításból pont az elnökválasztás harcai?"
Mert azon semmi haszon. Minek töltsék meg olyasmivel az értékes felületet, ami nem hoz nyereséget? Nyilván ha az NFL-nek, amcsi filmeknek piacot csinálnak, az érthető. De az amerikai elnöknek (sőt, elnök ellen) nem nagyon lehet (szavazást befolyásoló) piacot toborozni európában sztem...
És az európai sajtó többnyire azért a klímaproblémák európai vetületét, kérdéseit, tárgyalásait boncolgatja, ritkán próbálják Trumpra tolni az egész felelősséget.

csakférfi 2019.12.02. 15:06:46

@Kikívánkozott belőlem: .

”Kikívánkozott belőlem
1 hete
@Sir Galahad: Az érvelésben szerintem logikai hiba van. Az ember nem maga választja, hogy fiatalon milyen rendszerbe születik, illetve él, hiszen pl. még nincs is joga dolgozni, aláírni papírokat, választani, megválasztani, hogy hol lakik, enni pedig azt eszi, ami elérhető. Tehát az, hogy a mostani fiatal generáció rosszabb minőségű - de nagyobb ökológiai lábnyomú ételeket eszik, nagyrészt nem az ő felelőssége, hanem éppen a mostani idősebbé, akik ezt a rendszert felépítették és létrehozták. A rendszert megváltoztatni időbe telik, addig megszoksz vagy megszöksz a két választási lehetőség.

A rendszer jobbá tételéhez viszont nagyon is hasznos tudni a régi rendszer hátrányait, hogy miért is változtatták meg, ugyanis nekem vonzónak tűnik a saját kertből szedett zöldség (az erkélyen/ablakban mi is nevelünk, de csak egy párat), biciklivel és gyalog járni iskolába, a sokáig hordható ruhák, s hasonlóan, az évtizedekig működő berendezések. Mi volt a gond velük, hogy inkább lecserélték a mostanira azok, akik benne éltek?”

...
...
”. A saját tapasztalatom ilyetén leírása: "50-70 éves pöffeszkedők", "pökhendi, fölényeskedő, lenéző magatartásra" ugyan pontos megfogalmazása a személyes élményeimnek, illetve annak, amit elfogadhatatlannak tartok, azonban vannak, akik ezt általános támadásnak, sértésnek érezték egy korosztállyal szemben.”

Beleolvastam a válaszaidba.
52 vagyok.
Ugyan mondd már meg fiam,honnan veszed a jogot ahhoz hogy így gondolkodj a korosztályom néhány tagjáról?
Talán Te fizetted a tanulmánysinkat,pedsgógusokat,rendőröket,bámyászokat,szennyvizeseket,orvosokat,katonákat?
Mert mi igen....úgy 30 éve.
Hogy Te felnőhess és megválogathadd mit eszel...iszol...tanulsz...hol élsz..mit hordasz...
Tele a bakancsom a korosztályod hasonló tagjaival....akik a tiszteletet hírből ismerik.
Mégis mit gondolsz ? Ki...kik tették ez a társadalmat ennyire élhetővé?
Mi és a belerokkant,vagy már asírban nyugvó szüleink akik gondoskodásra vannak szorulva.
Te kîséred át a félig béna apósodat a másik szobába,mert az ebbe belerokkant anyósod már a járóketettel nem bírja?
Én meg tesz naponta.
Mellette nevelem a neveletlen 2 huszonéves gyerekemet a feleségemmel karöltve.
Dolgozol mellette 3 műszakban?
Váltál el 20 év után és psztottad meg a vagyonodat fele-fele alapon.
Nősültél ujra hogy két gyereket a magadé mellé még bevállslj az összes hisztijükkel együtt.
Keltél már fel a gyerekedhez éjjel?
Takarítotottad már a vécét a nejed után aki a gátvarrat miatt nem ért oda időben?
Tegyél már le az "asztalra" valamit.
Utána eldiskurálunk...becsületről....hűségről...tiszteletről...szeretetről.
Mert addig csak üres locsi-fecsi az agymenésed.
Ezért nem vagy vitaképes néhány korosztályom bélinek.
Mert nem tapasztaltál....csak hiszel.
Ami mint tudjuk....üres....ha nem tapsztalsz.
Baszki....ez meg belőlem kívánkozott ki!

konrada 2019.12.02. 15:18:23

@Cpt. Flint:
...ahhh....

Fiatal koromban én is hülyeségnek tartottam az összeesküvés-elméletet, de ahogy öregszem, néha már én is fejemre tenném az alufólia-csákót...

...hogy ez mért írtam ide? mert néha elborult pillanataimban azt hiszem, hogy ahogyan megéri behozni Amerikából a saját kultúrájukat, mert abban nagy pénz van, úgy előfordulhat, hogy az elnökválasztási harcaikat is, mert a mainstream-ük elég sznob, és nekik pont olyan fontos az európai vélemény, mint ahogyan nálunk is sokan azt hiszik, a passzát-szelet is Nyugat-Európából fújják...

Bobby Newmark 2019.12.02. 16:03:09

@Pipas: Oktatás, adó(!), üdülés, menza, egészségügy, csak hogy néhány "apróságot" említsek. Plusz a fentebb említett bérlakás sem BÉRlakás volt, hanem kiutalt állami. Plusz az, hogy hatósági árak voltak, nem piaciak pl gázra, üzemanyagra, stb.
Sajnálom, hogy nem ismered a történelmet, amiben BENNE ÉLTÉL, bazmeg.

Cpt. Flint 2019.12.02. 16:22:51

@Bobby Newmark: az oktatás ma is ingyenes. a tankönyv talán az, ami akkor az volt, ma nem az. de az egyetemi jegyzet már fizetős volt, a középiskolai meg zömében könyvtári. mondjuk akkoriban nem cserélgették a tankönyveket kétévente.
ingyen üdülés szerintem nem volt, szakszervezeti kedvezményes esetleg. akinek az hiányzik... A gyerektáborok az úttörőszövetség révén valóban ingyenesek, vagy nagyon kedvezők voltak.
Menza nem volt ingyen.
Eü. most is "ingyenes" ugyanannyira, mint akkor.
Állami lakást nem utaltak ki, csak valami nagy érdemekért. Esetleg szolgálati bérlakásról beszélhetünk, kedvező bérrel. Akinek jutott... Nagyon kellene egyébként állami/önkormányzati tisztességes bérlakásrendszer, valóban.
Most is gyakorlatilag hatósági ár van gázra, villanyra, távhőre, távolsági utazásra.
Ami nagyon hiányzik abból a korból (szerintem), az a sportolási lehetőségek, szakkörök (MHSZ, tömegsport). Ezek tényleg ingyenes vagy nagyon olcsó lehetőségek voltak a sportolásra, szabadidő értelmes eltöltésére. Ilyesmire manapság elég sokat kell költeni annak, aki szeretné.

Felületesek az ismereteid arról a korról, inkább hiedelmeknek tűnnek néha.

Cpt. Flint 2019.12.02. 16:25:02

@Bobby Newmark: ja, bocs, adó nem volt valóban, viszont az erdedeti hozzászólásban, amiből kiindultunk, nettó (kézhez kapott) fizetések vásárlóértékéről volt szó. Ilyen tekintetben az adó irreleváns. (Az ÁFA is, ha eleve a bruttó kifizetendő összeget nézzük magánszemélyként).

midnightcoder2 2019.12.02. 16:30:35

@Cpt. Flint: Egy fenét semmi haszon. Az amcsiknál is hír ha az EU-ban lépten nyomon klímatünti van. Grétike is európai fejlesztés. Ha az amcsi átlagpolgár naponta kapjába az arcába az európai klímatüntit az bizony nem kicsit befolyásolja a véleményét a világ folyásáról.

wadcutter 2019.12.02. 16:32:21

Csak annyit fűznék hozzá a boomerezéshez, hogy leesett 3 cm hó, amire már jó előre fel lehetett volna készülni. Ez a klíma vészhelyzet, ez ellen nem elég tüntetgetni, itt takarítani kéne. Eljött most Pestnek a fehér KARÁCSONY, de szerintem a régi öreg nyugdíjas jobban megoldotta volna dolgot. Hát ti választottátok, ha nektek ez a jó. Csak annyit még, hogy öreganyánk 78 éves és van egy 400 négyszögöles kertje. A teljes gépesítése seprű és hólapát. Mikor mentem át hozzá csodálkoztam is, hogy milyen szépen letakarította a teljes járdát a kert előtt és bent a közlekedési utakat. Szóval szerintem kéne még legalább egy hóhelyzeti főpolgármester helyettes hólapáttal felszerelve, a bérét rátok bíznám.
süti beállítások módosítása